από τη Χρυσή Μυλωνά (Β3) και τη Χαρά Λιχριδά (Β3)

Μία από τις ανησυχίες των εφήβων είναι η εικόνα του σώματός τους. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, αναπτύσσουν αισθήματα και στάσεις για το σώμα τους, που παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας που σχηματίζουν γι’ αυτό. Έχουν επίσης την τάση να υιοθετούν τις απόψεις των άλλων και να προσπαθούν να ακολουθούν τη «μόδα». Έτσι, ενδέχεται να αποκτήσουν μία αρνητική αντίληψη για το σώμα τους, που να τους προξενεί απογοήτευση ή μπορεί να φτάσουν να το θεωρήσουν «απωθητικό και επαίσχυντο», αν αυτό δεν το αποδέχεται η κοινή γνώμη.

     Όπως προαναφέρθηκε, οι έφηβοι προσπαθούν να ενταχθούν στο κοινά αποδεκτό. Για πολλούς απ’ αυτούς η μορφή που παίρνει το σώμα τους είναι απογοητευτική, καθώς συγκρίνουν την εικόνα τους με διάφορα πρότυπα και νιώθουν να υστερούν. Για παράδειγμα, τα κορίτσια επιβάλλεται να έχουν καμπύλες και τα αγόρια κοιλιακούς.Τι γίνεται, όμως, όταν αυτά δεν υπάρχουν; Συχνά, ωθούνται στο κυνήγι του ιδανικού, το οποίο συνεπάγεται πολλές ώρες μπροστά στον καθρέφτη, άγχος για την εξωτερική τους εμφάνιση και συνακόλουθη μειωμένη αυτοεκτίμηση. Βέβαια, τα περισσότερα παιδιά βιώνουν άγχος κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους. Το άγχος μπορεί να είναι ένα λειτουργικό συναίσθημα που διευκολύνει και προειδοποιεί το άτομο, για να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις. Μπορεί όμως να μην είναι πάντα θετικό δηλαδή να προκαλέσει διάφορα βλαβερά σωματικά συμπτώματα, όπως αϋπνία, στομαχικές διαταραχές και νευρικότητα.

          Συμπερασματικά, η γνώμη μας είναι ότι θεωρούμε άκρως φυσιολογικό ένα παιδί σε αυτήν την ηλικία, που ακόμη δεν έχει διαμορφώσει την ταυτότητά του, να μην μπορεί να κρίνει τι είναι καλό και να διστάζει να ξεχωρίσει και να απομακρυνθεί απ’ αυτό που οι άλλοι αποδέχονται ως καλό και όμορφο. Γι’ αυτό άλλωστε οι περισσότεροι παρασύρονται από την πλειονότητα. Ωστόσο, πιστεύουμε πως δεν χρειάζεται να μας ενδιαφέρει και τόσο η άποψη του καθενός, διότι δεν είναι η εξωτερική  εμφάνιση που μετράει αλλά η εσωτερική. Δεν νομίζετε;

Πηγές:

http://2lyk-chalk.eyv.sch.gr/school/projects/PROJ14/AddictionsinAdolescence_B3.pdf

http://psyxologos-thessaloniki.gr/provlimata-efhveias

https ://boro.gr/27710/ta-5-pio-syxna-provlhmata-twn-efhvwn-katanohste-ta/