ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR !!!

Αγαπητοί φίλοι της ιστοσελίδας του σχολείου μας ευχόμαστε από καρδιάς χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2015.

          Το σχολείο μας και φέτος οργάνωσε ένα χριστουγεννιάτικο bazaar, το οποίο περιείχε όλων των ειδών τα γλυκά και καλούδια. Αυτή η εκδήλωση πραγματοποιείται στο σχολείο μας εδώ και περίπου 5 χρόνια στα πλαίσια του μαθήματος των γερμανικών με τη πολύτιμη βοήθεια της καθηγήτριας μας κ. Σοφίας Καζακίδου.

          Ο αρχικός στόχος μας είναι μέσα από αυτήν την δράση να δοκιμάσουν οι μαθητές νέες γεύσεις και να έρθουν έτσι σ΄επαφή με άλλους πολιτισμούς. Τα γλυκίσματα  που φτιάχνουν τα παιδιά είναι παραδοσιακά και εμπνευσμένα κυρίως από τη γερμανική κουζίνα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως τα Χριστούγεννα στη Γερμανία χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη ομορφιά και μαγεία, την οποία προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε έστω και για λίγο στο σχολείο μας.

          Ο δεύτερος στόχος αυτής της δράσης είναι να έρθουν πιο κοντά τα παιδιά και να συνεργαστούν. Με πολλή μεγάλη μας χαρά είδαμε τους συμμαθητές μας να συμμετέχουν, να ανταλλάσσουν ιδέες, να δημιουργούν και να προσφέρουν τα γλυκίσματα τους με μεγάλη προθυμία. Μπορούμε να πούμε ότι αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε αφού με τα γλυκίσματα μας καταφέραμε να δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικο κλίμα και γιορτινή διάθεση στο σχολείο μας.

          Νομίζω πως όλα τα παιδιά να πέρασαν το ίδιο καλά όπως και εμείς.  Εμείς, που ως τελειόφοιτοι πια, θέλουμε να σας πούμε ότι αυτά τα 3 χρόνια που συμμετέχουμε σε αυτήν την εκδήλωση βλέπουμε κάθε χρόνο τον ενθουσιασμό των μαθητών να αυξάνεται και τη χριστουγεννιάτικη παρέα μας να μεγαλώνει. Ευχόμαστε να συνεχίζει να μεγαλώνει για πολλά χρόνια ακόμη και οι επόμενες γενιές να κρατήσουν αυτό το έθιμο.

Χαρά Μητσίδου (Γ'3)
με τη βοήθεια της
Βίκυς Ματσακίδου (Γ'3)

 

 

Προτάσεις για υγιεινό πρωινό και κολατσιό

από τη Δανάη Αγκόρτζα (Β2)

 

 

Πρωινό πάντα στο σπίτι?

 

Δευτέρα

 

Δημητριακά 30γρ.

 Γάλα
(1 ποτ.)

 Μέλι
(1 κ.γλ.)

Τρίτη

 

Ψωμί (1 φέτα, ολικής άλεσης)

 Μέλι
(1 κ.γλ.)

Χυμός πορτοκάλι

Τετάρτη

 

Δημητριακά

(30γρ.)

 Γάλα
(1 ποτ.)

 Μέλι
(1 κ.γλ.)

Πέμπτη

 

1 τοστ με γαλοπούλα ή κασέρι

 Γάλα
(1 ποτ.)

Παρασκευή

 

Δημητριακά 30γρ.

 Γάλα
(1 ποτ.)

Μέλι
(1 κ.γλ.)

 

Κολατσιό στο σχολείο?

 

Δευτέρα

 

1
μήλο

Τρίτη

 

2 μανταρίνια

 ή

1 πορτοκάλι

Τετάρτη

 

1 τοστ με γαλοπούλα ή

κασέρι

Πέμπτη

 

2 μανταρίνια

 ή

1 πορτοκάλι

Παρασκευή

 

1
μπανάνα

 

 

Υγιεινή Διατροφή
Νόστιμα σπιτικά σνακ !

 

Είμαστε ό,τι τρώμε! Και για να είμαστε υγιείς, έχω να σας προτείνω τρία πολύ νόστιμα, υγιεινά, γρήγορα και εύκολα σνακ που μπορεί να φτιάξει ο καθένας στο σπίτι του. Το ένα από αυτά είναι μια πολύ καλή ιδέα για πρωινό, γιατί πιστεύω πως πολλοί μαθητές φεύγουν από το σπίτι νηστικοί λόγω περιορισμένου χρόνου. Το δεύτερο σνακ θα αντικαταστήσει τις τυρόπιτες, τις πίτσες, τα κρουασάν και όλα τα ανθυγιεινά τρόφιμα που συνήθως αγοράζουμε. Το τρίτο σνακ είναι για όσους θέλουν να κόψουν τα γλυκά αλλά δεν μπορούν! Αυτή η ιδέα συνδυάζει γλυκό αλλά και φρούτο.

Το πρώτο σνακ που σας προτείνω για ένα υγιεινό πρωινό στο σπίτι είναι πολύ πρακτικό, αφού το ετοιμάζετε από το βράδυ κι έτσι το μόνο που έχετε να κάνετε το πρωί είναι να το βγάλετε από το ψυγείο και να το καταναλώσετε. Θα χρειαστείτε ένα βαζάκι (σαν κι αυτό που βάζουμε μαρμελάδα) σε όποιο μέγεθος θέλετε. Βάζετε μέσα για βάση λίγο γιαούρτι κι από εκεί και πέρα προσθέτετε ό,τι θέλετε. Αυτά που αναμειγνύω εγώ είναι κουάκερ, καρύδια, μπανάνα και μέλι. Μην ξεχάσετε, πριν το βάλετε στο ψυγείο το βράδυ, να κλείσετε καλά το βαζάκι, για να διατηρηθούν τα υλικά σωστά.

Το δεύτερο σνακ προορίζεται να καταναλωθεί στο σχολείο, για όσους θέλουν να αντικαταστήσουν τα ανθυγιεινά τρόφιμα που αγοράζουμε απ' έξω. Αυτό που σας προτείνω είναι η τορτίγια ολικής αλέσεως. Τα υλικά που χρειάζονται είναι λίγη μαγιονέζα, γαλοπούλα ή κοτόπουλο, ντομάτα και μαρούλι. Το τυλίγετε και το κόβετε σε δύο κομμάτια! Βέβαια και σ? αυτό το σνακ μπορείτε να φτιάξετε πολλές παραλλαγές. Είναι πολύ νόστιμο και υγιεινό.

Τρίτο και τελευταίο σνακ είναι μια έξυπνη ιδέα που συνδυάζει γλυκό και φρούτο. Παίρνετε μία μπανάνα και την κόβετε σε τέσσερα κομμάτια. Βουτάτε το καθένα μέχρι τη μέση, μέσα σε λιωμένη κουβερτούρα, βάζετε μέσα σε ένα μπολάκι μαύρη σοκολάτα και στη συνέχεια, ή το βάζετε στον φούρνο μικροκυμάτων ή το λιώνετε σε bain marie. Συνιστώ να το βάλετε για λίγο στο ψυγείο, για να είναι πιο δροσερό.

Ελπίζω να βρείτε χρήσιμες τις προτάσεις μου και να δοκιμάσετε τα σνακ που σας προτείνω!

 

Κατερίνα Ματούλα (Β2)
με βοήθεια από την         
Μεζαρτάσογλου Αναστασία (Β2)

 

Στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης και για τις ανάγκες μιας δημιουργικής δραστηριότητας για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση, δύο μαθήτριες και ένας μαθητής της περσινής (2013-2014) Α΄ τάξης του σχολείου μας, η Νίκη Αλεπάκη (Α1), η Δωροθέα Καριότογλου (Α1) και ο Άρης Αποστολίδης (Α1) ένωσαν τις σκέψεις τους και συνέταξαν την παρακάτω επιστολή με (φανταστικό) αποδέκτη τον Οδυσσέα. Πίσω, λοιπόν, από το α΄ ενικό πρόσωπο κρύβονται τα τρία παραπάνω παιδιά που μας έδωσαν την επιστολή για δημοσίευση.

Κατερίνα Στέκα, φιλόλογος

 

Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΕΙΡΗΝΕΣ


Νεάπολη, 15-4-2014 μ.Χ.

Αγαπητέ Οδυσσέα,

Ο λόγος που πήρα την πρωτοβουλία να σου γράψω αυτό το γράμμα είναι, για να σου εκφράσω τον θαυμασμό και τα συγχαρητήριά μου για το πολυμήχανο πνεύμα σου, την καρτερικότητα και την επιμονή σου. Επίσης, και για να διατυπώσω κάποιες απορίες που με απασχολούν.

Τα στοιχεία που κέρδισαν αμέσως τις εντυπώσεις μου ήταν η εξυπνάδα και η εφευρετικότητά σου. Από πού να ξεκινήσω; Από την επινόηση του σχεδίου με τον Δούρειο Ίππο; Αληθινά, σε θαύμασα! Ακόμη, εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο που γλίτωσες τους συντρόφους σου από τους Λωτοφάγους, από την Κίρκη αλλά και από τις Σειρήνες. Και στη χώρα των Κυκλώπων, για άλλη μια φορά απέδειξες ότι είσαι πολυμήχανος, αφού κατάφερες να ξεγελάσεις τον Πολύφημο, τον γιο του Ποσειδώνα, χωρίς να παραλύσεις από τον φόβο σου εξαιτίας του γιγαντόσωμου Κύκλωπα.

Αντιμετώπισες και θεούς! Γεύτηκες την οργή του πανίσχυρου Ποσειδώνα και παρά την άνιση αναμέτρηση τα κατάφερες. Σε συγχαίρω λοιπόν και για την αντοχή του σώματός σου αλλά και της ψυχής σου. Παρά τη θλίψη που σε γέμισε η απώλεια των αγαπημένων συντρόφων σου, εσύ δεν τα παράτησες. Συνέχισες να παλεύεις με τα κύματα, έχοντας οδηγό την αγάπη σου για την Ιθάκη.

Έτσι, η πολυπόθητη ημέρα του νόστου σου έφτασε και βρήκες τη δύναμη, ώστε να απονείμεις δικαιοσύνη και να κερδίσεις τον θρόνο και την οικογένειά σου. Και πάλι η δύναμη του μυαλού σου σε στεφάνωσε νικητή. Άλλωστε, δεν επέλεξε τυχαία η θεά Αθηνά εσένα, για να σου συμπαραστέκεται!

Θα ήθελα, όμως, Οδυσσέα, να σου θέσω και κάποια ερωτήματα. Μετάνιωσες για την υβριστική σου συμπεριφορά απέναντι στον Πολύφημο, τον γιο ενός θεού και μιας νύμφης; Για ποιον λόγο, αλήθεια, υπερέβης τα όρια; Σκέφτηκες καθόλου να δεχτείς τις προσφορές της Καλυψώς και να μείνεις κοντά της κερδίζοντας την αθανασία; Πώς αισθάνθηκες την ώρα που, ύστερα από τις μακροχρόνιες περιπέτειές σου, γύρισες στα πατρικά σου εδάφη; Με ποιον τρόπο κατάφερες, στην αρχή, να συγκρατήσεις την οργή σου απέναντι στην προσβλητική συμπεριφορά των μνηστήρων; Τι ένιωσες λίγες ώρες, πριν ξεκινήσει η μνηστηροφονία;

Κλείνοντας, πολυμήχανε, καρτερικέ, φιλέταιρε Οδυσσέα, σε συγχαίρω ακόμη μία φορά για όλους τους παραπάνω λόγους. Θέλω, ακόμη, να ξέρεις ότι, μολονότι αρνήθηκες την αθανασία που σου πρόσφερε η Καλυψώ, κέρδισες την αθανασία στη μνήμη των κατοπινών ανθρώπων, που αιώνες τώρα μιλούν για σένα, σε θαυμάζουν και εμπνέονται από τον αγώνα και τα κατορθώματά σου. Εύχομαι αυτό το γράμμα με κάποιο μαγικό τρόπο-να φτάσει στα χέρια σου και να μου απαντήσεις.

Με σεβασμό,

Ένας φίλος από το μέλλον

 

 

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ

της Φωτεινής Χρύσογλου, μαθήτριας του Γ4

  music1w

Η μουσική είναι τρόπος έκφρασης, είναι μια γλώσσα παγκόσμια και πανανθρώπινη, που μας οδηγεί στα σύνορα του απείρου και μας επιτρέπει να κοιτάζουμε μέσα σ' αυτό (Thomas Carlyle). Δημιουργεί συναισθήματα και σκέψεις. Ακούγοντας μουσική βυθιζόμαστε σε έναν άλλον κόσμο, δικό μας, διαφορετικό. Συνάμα, η μουσική χαρακτηρίζεται ως η τέχνη που προσπαθεί να εκφράσει το ανέκφραστο, γι' αυτό και για οποιονδήποτε άνθρωπο που ζει στις σύγχρονες κοινωνίες και αντιμετωπίζει τα όποια καθημερινά προβλήματα, η μουσική μπορεί να βοηθήσει να αποκατασταθούν ισορροπίες και να καθορίσει τον τρόπο ζωής.

Η μουσική, βέβαια, έχει κι άλλα οφέλη να προσφέρει στον άνθρωπο. Συγκεκριμένα, βοηθά στη χαλάρωση, μειώνει την αρτηριακή πίεση, τονώνει και ανεβάζει τη διάθεση ή ακόμα βελτιώνει τα νευρολογικά προβλήματα. Για παράδειγμα, τα άτομα που έχουν πρόβλημα στην ομιλία ή στο περπάτημα, μέσα από τον ρυθμό της μουσικής βρίσκουν ισορροπία. Επίσης, έχει αποδειχθεί πως βοηθά στο να συγκεντρώνονται οι μαθητές στο διάβασμά τους και γενικότερα οι μαθητές με τη βοήθεια της μουσικής αφομοιώνουν ευκολότερα το μάθημα. Η εξάσκηση ενός μουσικού οργάνου ενισχύει ακόμα και το IQ, ενώ βοηθάει και στην ταχύρυθμη εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Γενικότερα, λοιπόν, οι μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική παρουσιάζουν υψηλότερες επιδόσεις στο σχολείο και στις δραστηριότητές τους.

Υπάρχουν πολλά γνωμικά δηλωτικά της σημασίας της μουσικής, όπως:

  • Η μουσική εκφράζει την αρμονία του κόσμου.
    Άποψη των Χαλδαίων και του Πυθαγόρα
  • Εκεί που τελειώνει η ισχύς των λέξεων αρχίζει αυτή της μουσικής.
    Ρίχαρντ Βάγκνερ
  • Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος.
    Φρίντριχ Νίτσε
  • Η μουσική είναι το καλύτερο εργαλείο παιδείας διότι μπορεί να εισχωρεί στα πιο απόκρυφα μέρη της ψυχής.
    Πλάτωνας
  • Μουσική είναι η ομορφιά του σύμπαντος.
    Πλάτων

 music2w

 Κάτι που ηχεί ως πιο ασυνήθιστο είναι πως η μουσική, και συγκεκριμένα το είδος της μουσικής που ακούει ο καθένας φανερώνει κατά ένα βαθμό τον χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, η έρευνα που διεξήγαγε ο καθηγητής πανεπιστημίου της Σκωτίας Έντριαν Νόρθ στην οποία συμμετείχαν 36.000 άνθρωποι από όλον τον κόσμο έδειξε τα παρακάτω για τον χαρακτήρα των ανθρώπων:

Μουσική που ακούν: Χαρακτηριστικά τους:
Blues Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί και άνετοι
Jazz Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς και άνετοι
Classic Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εσωστρεφείς και άνετοι.
Rap Υψηλή αυτοπεποίθηση, εξωστρεφείς
Opera Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, ευγενικοί.
Country Εργασιομανείς, εξωστρεφείς.
Reggae Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, όχι εργατικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί και άνετοι.
Dance Δημιουργικοί, εξωστρεφείς, όχι ευγενικοί.
Pop Υψηλή αυτοπεποίθηση, όχι δημιουργικοί, εργασιομανείς, εξωστρεφείς, ευγενικοί, όχι άνετοι.
Soul Υψηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, εξωστρεφείς, ευγενικοί, άνετοι.
Rock/heavy metal Χαμηλή αυτοπεποίθηση, δημιουργικοί, όχι εργασιομανείς, όχι εξωστρεφείς, ευγενικοί, άνετοι.

 

Κλείνοντας, παραθέτω τα λόγια του μεγάλου Έλληνα μουσικοσυνθέτη, Μ. Χατζιδάκι, ο οποίος σε συνέντευξή του δήλωσε ??Η μουσική είναι τελετή αποκάλυψης που απαιτεί αθωότητα και μνήμη. Η μουσική είναι ασκήσεις με στόχο την αποκάλυψη». Την αποκάλυψη ενός κόσμου αρμονικού, γεμάτου κανόνες αλλά και περιθώρια ελευθερίας στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων που έχουν πολύ έντονα τον χαρακτήρα της προσωπικής πινελιάς.

 

 

Το περιοδικό μας θα φιλοξενήσει ποιητικά και πεζά κείμενα των μαθητριών και μαθητών του σχολείου μας. Τη στήλη αυτή εγκαινιάζει η Εφέλη Δραγούμη, μαθήτρια του Γ1, με το ποίημά της Αληθινή φιλία.

 

ΑΛΗΘΙΝΗ ΦΙΛΙΑ

 

Θέλω την παρέα σου, θέλω τη συμβουλή σου,

θέλω να σου λέω τον πόνο μου, ν? ακούω τον δικό σου,

γιατί είσαι φίλος καρδιακός, που με καταλαβαίνει,

γιατί είσαι φίλος μοναδικός, που σπάνια με πικραίνει.

 

Ποτέ μου δεν το πίστευα πως θα? χω τέτοια τύχη

πως θα ?σαι πάντα δίπλα μου, σε ό,τι κι αν μου τύχει.

Είσαι κοντά στις δύσκολες και ευχάριστες στιγμές

χαρίζοντας χαμόγελα, μοναδικές στιγμές?

πραγματικά με κούραζαν οι δήθεν αγκαλιές.

 

Σχέση κατανόησης, σίγουρα εμπιστοσύνης

δεν ξέρεις μόνο να ζητάς, μα ξέρεις και να δίνεις.

Ποτέ μου δεν το πίστευα πως θα ?κανα φιλία

και θα ?τανε πραγματικά αληθινή μαγεία.

 

Σ? ευχαριστώ που κλαις, όταν κλαίω κι εγώ

που χαίρεσαι μαζί μου,

μα πέρα απ? αυτά σ? ευχαριστώ

που υπάρχεις στη ζωή μου!

 

 

Μύρισε Χριστούγεννα 2?.

 

Συνταγή για μελομακάρονα

Για τα μελομακάρονα (χρόνος προετοιμασίας: 30?, χρόνος ψησίματος: 30?)                        

   θα χρειαστείτε :

  • 1 ½ κούπα λάδι
  • ½ κούπα μαγειρικό λίπος
  • 1 κούπα ζάχαρη
  • ? της κούπας χυμό πορτοκαλιού
  • ? της κούπας κονιάκ
  • 2 κουταλάκια ξύσμα πορτοκαλιού
  • 2 κουταλάκια μπέικιν πάουντερ
  • 1 κουταλάκι σόδα
  • 8 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις

για το σιρόπι

  • 2 κούπες μέλι
  • 2κούπες ζάχαρη
  • 2 κούπες νερό

για το γαρνίρισμα

  • 1 ½ κούπα ψιλοκομμένα καρύδια
  • 1 κουταλάκι κανέλα
  • ½ κουταλάκι γαρίφαλο

Εκτέλεση

Χτυπάμε 4? στο μίξερ ή στο μπλέντερ, στη δυνατή ταχύτητα, τα πρώτα 6 υλικά. Κοσκινίζουμε το αλεύρι με τη σόδα και το μπέικιν πάουντερ σε μια λεκάνη ζυμώματος. Ανοίγουμε ένα λάκκο στο κέντρο και ρίχνουμε το μίγμα των υγρών υλικών. Παίρνοντας λίγο-λίγο το αλεύρι από τριγύρω, το ανακατεύουμε με τα υγρά υλικά και ζυμώνουμε ελαφρά. Πλάθουμε ή κόβουμε τη ζύμη με κουπ-πατ σε διάφορα σχήματα. Τα αραδιάζουμε σε ένα ταψί και τα ψήνουμε στους 175 οC 30? περίπου, ώσπου να ροδίσουν καλά. Στο μεταξύ ετοιμάζουμε το σιρόπι. Βράζουμε το μέλι με τη ζάχαρη και το νερό 5?, αφαιρούμε τον αφρό και περιχύνουμε τα μελομακάρονα, μόλις βγουν από τον φούρνο. Όταν πιουν το σιρόπι, τα αναποδογυρίζουμε και τα αφήνουμε να σταθούν, ώσπου να κρυώσουν εντελώς. Ανακατεύουμε τα καρύδια με την κανέλα και το γαρίφαλο. Παίρνουμε τα μελομακάρονα ένα-ένα, τα αναποδογυρίζουμε και έτσι όπως είναι μελωμένη η επιφάνεια, τα πασπαλίζουμε με καρύδι και τα αραδιάζουμε σε πιατέλα. Σκεπάζουμε τα μελομακάρονα με πλαστική μεμβράνη. Διατηρούνται ένα μήνα εκτός ψυγείου (όχι ότι θα μείνουν για πολύ καιρό αλλά?. ).

Καλές γιορτές και καλά Χριστούγεννα.

                                                       Δανάη Μαρία Αγκόρτζα (Β2)

 

Για τις γιορτές που πλησιάζουν, ο μαθητής Δεληδήμος Γιώργος του τμήματος Γ1, δημιούργησε την παρακάτω Χριστουγενιάτικη κάρτα, για να ευχηθούμε σε όλους ¨Καλά Χριστούγεννα¨.

Η κάρτα θα βρίσκεται στην αρχική σελίδα μας για όλη την περίοδο των γιορτών.

 

Το 5ο Γυμνάσιο Νεάπολης σας εύχεται Καλά Χριστούγεννα

 

Η συντακτική ομάδα καλωσορίζει με μεγάλη χαρά δύο νέα μέλη, τις μαθήτριες της Β΄ τάξης, Δανάη-Μαρία Αγκόρτζα και Ματούλα Κατερίνα.

Η ομάδα μας αποτελείται πλέον από τους παρακάτω μαθητές και μαθήτριες:

Αλεκτορίδη Ορέστη       Δανδίνη Κατερίνα       Δεληδήμο Γιώργο
Ηρακλείδου Αννα   Καϊμασίδου Δήμητρα   Καρίνου Μαρία
Κουτσιμανή Ηλία   Κυριακίδου Βάσω   Ματσακίδου Βίκυ
Μαυρίδου Δροσούλα   Μαυρίδου Πάτρα   Μαυρίδου Σοφία
Μητσίδου Χαρά   Μικρομάστορα Μαρία   Παγουράκη Δέσποινα
Σκρέκα Μαρία   Τόσκα Γιώργο   Τόττα Σμαράγδα
Χρύσογλου Φωτεινή   Αγκόρτζα Δανάη-Μαρία   Ματούλα Κατερίνα

 

 

smilefacew

 

 

Μύρισε Χριστούγεννα?.

της Δανάης-Μαρίας Αγκόρτζα

μαθήτριας του Β2

Τα Χριστούγεννα είναι μια μεγάλη θρησκευτική εορτή, που μας γεμίζει αγάπη, χαρά, ελπίδα και αισιοδοξία. Τις άγιες αυτές μέρες όλες οι οικογένειες αλλάζουν διάθεση, κάνουν τις κατάλληλες προετοιμασίες, ανταλλάσσουν μεταξύ τους δώρα, στολίζουν το δεντράκι τους και το σπίτι, και φτιάχνουν πεντανόστιμα, χριστουγεννιάτικα γλυκά, όπως είναι οι γνωστοί σε όλους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα.

Εγώ θα σας πω μια καταπληκτική συνταγή για πεντανόστιμους κουραμπιέδες, την οποία φτιάχνουμε κάθε χρόνο λίγο πριν από τα Χριστούγεννα με την οικογένειά μου. Μου αρέσει αυτό το γλυκό, γιατί μου φέρνει στο μυαλό το χιόνι που μ'αρέσει τόσο πολύ. Κάθε Χριστούγεννα εύχομαι να χιονίσει!

     Για τις χιονισμένες, λοιπόν, μπαλίτσες (όπως τις έλεγα μικρή) δεν έχετε, παρά να εκτελέσετε την παρακάτω συνταγή.

Συνταγή για κουραμπιέδες

Για τους κουραμπιέδες (χρόνος προετοιμασίας 20?, χρόνος ψησίματος 30?) θα χρειαστείτε :

  • 1 κούπα βούτυρο
  • 1 κούπα μαγειρικό λίπος
  • ½ κούπα ζάχαρη άχνη
  • λίγη βανίλια
  • 1 κούπα αμύγδαλα ασπρισμένα , χοντροκομμένα και καβουρντισμένα( μπορείτε και να τα παραλείψετε, αν δεν σας αρέσουν)
  • 4-5 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • ανθόνερο ( προαιρετικά )
  • ζάχαρη άχνη για το τύλιγμα

Εκτέλεση

Χτυπάμε το βούτυρο μαζί με τη ζάχαρη άχνη στο μίξερ, μέχρι να αφρατέψουν και ν? ασπρίσουν. Ρίχνουμε 2 κούπες αλεύρι, τη βανίλια και τα αμύγδαλα. Ζυμώνουμε ελαφρά ρίχνοντας όσο ακόμη αλεύρι χρειαστεί, ώσπου να γίνει μια ζύμη μαλακιά και αφράτη, που να κολλάει στα δάχτυλα. Προσοχή μην την ζυμώσετε πάρα πολύ, γιατί τότε οι κουραμπιέδες θα γίνουν σφιχτοί και όχι αφράτοι. Πλάθουμε μισοφέγγαρα ή κόβουμε με κουπ-πατ ή άλλα σχέδια και τους αραδιάζουμε σε λαμαρίνα. Ψήνουμε τους κουραμπιέδες στους 175οCγια 30? περίπου, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά. Μόλις τους βγάλουμε απ? τον φούρνο, τους βάζουμε με προσοχή επάνω σε λαδόχαρτο πασπαλισμένο με ζάχαρη άχνη. Αν θέλουμε τους ραντίζουμε με λίγο ανθόνερο. Κοσκινίζουμε μπόλικη ζάχαρη άχνη μέχρι να καλυφτούν εντελώς. Όταν κρυώσουν τους βάζουμε σε μια πιατέλα (διατηρούνται επίσης σε κουτί μπισκότων για έναν μήνα).

Καλό θα ήταν να μην τους ετοιμάσετε πολύ πιο πριν από τα Χριστούγεννα, διότι γίνονται νοστιμότατοι και δεν θα μείνουν ούτε για δείγμα !!! Καλά Χριστούγεννα και Καλές Γιορτές με αγάπη, υγεία, χαρά και ευτυχία και φυσικά ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στους κουραμπιέδες!

 

 

Χτύπησε 2!

 

Σκοπός της προσπάθειάς μας να δημιουργήσουμε ηλεκτρονικό περιοδικό είναι η δραστηριοποίηση του συνόλου των μαθητών. Πιστεύουμε ότι, πέρα από τους προφανείς στόχους (ενημέρωση, προβολή της δουλειάς μας, κατάθεση απόψεων, ψυχαγωγία) η διαδικασία σύνταξης θα έχει πολλαπλά οφέλη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Μέσα από το συνεργατικό περιβάλλον που ήδη έχει καλλιεργηθεί ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, μαθαίνουμε να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, να μοιραζόμαστε ιδέες, γενικά να δημιουργούμε. Η συνεργατική δουλειά μάς παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα να ανταλλάσσουμε απόψεις και γνώσεις. Επομένως, μ? αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία γίνεται επιμορφωτική και εκπαιδευτική. Παράλληλα, απεγκλωβιζόμαστε από διαδικασίες που θεωρούμε βαρετές και στερεότυπες. Δεν μας αναθέτουν άλλοι εργασία για το σπίτι, την επιλέγουμε μόνοι μας.

Τα θέματα που σκεφτήκαμε να φιλοξενήσει το περιοδικό μας θα καλύψουν τις ακόλουθες κατηγορίες: Υγεία-διατροφή, Πολιτισμό, Κοινωνία, αθλητισμό, ψυχαγωγία. Φυσικά είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις για διεύρυνση της θεματολογίας.

Σας καλούμε, λοιπόν, να συμμετάσχετε όλοι, καθώς το ηλεκτρονικό περιοδικό θέλουμε να είναι «παιδί» όλων μας. Δεν επιθυμούμε να αρθρογραφούμε μόνο εμείς, αλλά όλοι οι μαθητές που έχουν άποψη και θέλουν να την καταθέσουν. Γι' αυτό, μην διστάσετε να απευθυνθείτε σε ένα από τα μέλη της συντακτικής ομάδας, αν θελήσετε ένα άρθρο σας να φιλοξενηθεί στο περιοδικό μας.

Και αν κάποιος διστάζει, γιατί του φαίνεται δύσκολη η όλη διαδικασία ή φοβάται μήπως κάνει κάποιο λάθος, ας σκεφτεί ότι κανένας από μας δεν είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος ή συγγραφέας παρά μόνο έφηβος με ανησυχίες, ενδιαφέροντα, όνειρα και ιδέες.

Σας ευχαριστούμε.

Από τη συντακτική ομάδα